Jumaat, Disember 19, 2008

Hutan Lipur Jeram Linang


Awal-awal pagi lagi adik bongsu ku dah bising2 kata nak p berenang..entah dpt mimpi pe la malam td..tp ok jga..aku pun dah lama tak pi picnic ni..so kitong pun bercadang la p bkfst kat Jeram Linang..so, tapau le bkfst..yela, awal2 mcm ni mane la ade gerai mkn buka lg kt sana..seawal jam 8.00 pg ktong dah sampai kt sana..p.cik gate pun terkejut haha org 1st!!!..tmpat tu tgh di renovate rupenye..tp still ok lg la..dlu sllu abah aku bw ktong dtng sini..aku pn ske dtng sni..wlpn bkn untk brenang tp aku dtng nk tgk pokok2 kt cni..( nature lover la katekan huhu..)after bkfst and lepas gian adik aku berenang ( aku jd pemerhati je..coz tak reti berenang, plus sjuk sgt le air dia hehe) dalam jam 10pg kitrg pun balik le..kt below ni de ckit pic yg smpt aku ambik kt sana and ckit info pasal Jeram Linang ni.


cristal water..


tingginya...nice tree




from da top






.. nature..i like it..





.. BIG ant..





nature art




adik tunjuk terre haha...




adik n abg jim..




jernih tak???




eleh..suke la adik tu dpt pi..


Hutan Lipur Jeram Linang
Hutan Lipur Jeram Linang ni terdiri jenis Hutan Dipterokarp Bukit dan Pamah..terdapat pelbagai flora dan fauna yg masih terpelihara disini..di bawah kelolaan Jabatan Perhutanan Kelantan under Jajahan Kelantan Timur.
Lokasi n Kesampaian
Terletak 22 km dari Bandar Machang melalui Jalanraya Machang ke Kota Bahru, 65 km dari Kota Bharu
N05° 44.52' E102° 22.54'
Aktiviti
- mandi manda
- berkelah
- berkhemah
- jungle trekking
-bersiar-siar( kenal pokok2 haha..)
Fasiliti
- Pondok rehat
- surau
- tandas
-tapak perkhemahan
- gerai

3 ulasan:

  1. nice pic..akak mmg terre le bab ambik pic ni ek..nnt blh bw alia p sana ek..tp mane pic akak????letak le alia nk tgk..lama dah tak jmpe..rindu le kt akak...mmuaahhahah

    BalasPadam
  2. bleh je if alia nk g..nnti dtng kelntan akak bw la g jalan2 k..hw ur study? stdy elok2 k..jgn nangis2 rindu kt mak n ayah lg tau hehe..akak pun rindu kt lia gak..jgn nakal2 kt sana ek..insyaAllah de rezeki kte jmpe k..tk care syg..

    BalasPadam
  3. salam...
    tq cz bg komen kt blog sy..
    soe lmbt reply..
    bz skunk...
    nk berkarya pn x smpat daa....
    t lau ad karya bru, sy inform....

    BalasPadam